3 tips, der gør din boligadministration lettere

Lejer du selv flere boliger ud? Eller håndterer du som boligadministration for en række af forskellige udlejere?

Når du arbejder med boligadministration, er der flere digitale værktøjer, der kan lette dit arbejde. Har du eksempelvis overvejet, om du skal gå over til digitale lejekontrakter? Eller om du skal investere i et system, der gør dine flyttesyn digitale og meget nemmere at udføre i praksis? Her får du tre bud på, hvordan vi mener, dit arbejde med boligadministration kan gøres nemmere. 

Sådan gør du boligadministration lettere for dig selv

Som boligadministrator er der rigtig mange administrative opgaver, der skal løses. Du skal ikke alene opkræve leje hver måned, men du skal også sørge for, at diverse rykkere og adviseringer bliver sendt ud til de enkelte lejere. Sker der det, at en lejer opsiger et lejemål, medfører det en lang stribe af administrative opgaver.

Der skal laves en flytteopgørelse, lejligheden skal sættes i stand, der skal udføres flere forskellige flyttesyn, og når der er fundet en ny lejer, skal der udformes en ny lejekontrakt og meget andet.

Her får du vores bud på, hvordan du kan tage nogle digitale værktøjer i brug og gøre dit arbejde med boligadministration nemmere og mindre tidskrævende.

1. Anvend digitale lejekontrakter

Printer du stadig old school-lejekontrakter ud på papir og sender dem til underskrift hos lejer? Så kan du med fordel gå den digitale vej. Du slipper ikke alene for at printe ud – du slipper også for den arbejdsgang, der ligger i at få lejekontrakten skrevet under af den kommende lejer.

Går du med en samarbejdspartner, der tilbyder digitale lejekontrakter, kan både du og lejer skrive under digitalt. Og du kan oven i købet følge med i hele processen fra din computerplads, så du hurtigt kan komme videre med sagen, når lejer har skrevet under. 

De digitale lejekontrakter kan endda hjælpe dig med at få dig formuleret korrekt og dermed undgå fejl. Ofte er digitale lejekontrakter nemlig udformet sammen med en advokat. Digitale lejekontrakter er en billig, nem og smart måde at optimere din boligadministration på.

Boligadministration er lettere med DomuSpect - det digitale flyttesyn

2. Invester i en platform til din boligadministration

Der findes flere forskellige platforme på markedet, som kan lette din funktion som boligadministrator. Du kan eksempelvis vælge en platform som Proper. Her kan du styre alt fra dine mange huslejebetalinger og kontraktstyring til dit bogholderi og al kommunikation vedrørende de lejemål, du står i spidsen for.

Administrerer du et stort antal lejemål, vil det næsten kræve det umulige af dig, hvis du ikke investerer i en eller anden form for platform til boligadministration.

3. Udfør digitale flyttesyn

Når du skal udføre et indflytningssyn eller et udflytningssyn, kan du spare rigtig meget tid ved at gøre det digitalt. Du skal stadig sende en repræsentant hen til synet, men alt papirarbejdet kan gøres digitalt. Med en app som DomuSpect skriver du nemt alle relevante oplysninger om lejemålet ind – faktisk bliver du guidet gennem det trin-for-trin, så du ikke glemmer noget undervejs.

Den rapport, der skal udarbejdes på baggrund af flyttesynet, bliver udarbejdet automatisk. Den kan du så sende digitalt til både lejer samt den håndværker, der skal sætte lejligheden i stand. Faktisk kan både du og lejer sætte en digital underskrift på stedet, så den opgave er ude af verden. 

Rigtig god fornøjelse med at optimere dit arbejde som boligadministrator!

Leopardvej 2, 7700 Thisted – Danmark

Brendstrupvej 61, 8200 Aarhus N – Danmark

Mail: info@iospect.dk – Tlf: +45 4290 9008

Ring til os mellem 08:00 – 16:00 på hverdage eller fang os på chatten her på siden – vi er ofte online uden for normal åbningstid og kan som regel træffes på chatten både aften og weekend.

Det er ikke pjat når vi siger at vi giver Danmarks bedste support på digitale flyttesyn.

Check vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) – måske kan du finde et svar her: Support FAQ

Handelsbetingelser
Persondatapolitik