Skip to main content

Hvilken boligadministration software skal du vælge?

Sidder du i en virksomhed, der beskæftiger sig med boligadministration? Eller ejer du selv flere ejendomme, som du lejer ud? Så kan der være mange gode grunde til at investere i boligadministration software. Læs med her og bliv klogere på, hvad der findes på markedet, og hvordan boligadministration software kan lette dit arbejde med udlejning af boliger. 

Hvad er boligadministration software?

Boligadministration software kan være et vidt begreb. Det kan både være en stor samlet pakke, hvor du kan køre alle dine registreringer, betalinger, opkrævninger med videre igennem. Der findes imidlertid også nogle digitale systemer, der er mindre omfattende.

Det kan eksempelvis være et system, der gør det nemmere for dig at lave udlejningskontrakter eller et system, der gør det nemmere for dig at styre din økonomi eller at lave et digitalt fraflytningssyn.

Her i artiklen vil vi både se nærmere på, hvad du får, hvis du går all in og investerer i et af de større systemer, og hvad der findes af mindre omfattende boligadministration software, som stadig kan lette dit arbejde med udlejning af boliger betydeligt.  

Boligadministration software, der tager højde for det hele

Sidder du med ejendomsadministration i døgndrift, kan det give god mening at investere i en af de mere omfattende former for boligadministration software. Her er der tænkt på dine opgaver hele vejen rundt – både når det kommer til selve administrationsdelen og økonomidelen.

  • Administrationsmoduler, der gør det nemmere at administrere alle former for lejemål.
  • Finans- og økonomimoduler, der letter arbejdsgangen, når du skal håndtere et stort antal regnskaber og har med flere mellemregninger at gøre.
  • Automatiske varslinger og rykkere.
  • Moduler, der understøtter din arbejdsgang, når det kommer til ind- og fraflytning, venteliste med videre. 
Med den rette boligadministration software kan du nemt og effektive løse dine opgaver

Minimer den administrative byrde med digitale lejekontrakter

En digital lejekontrakt er nem at have med at gøre. Den er nem at sende til underskrift, og du behøver ikke at mødes personligt med lejer for at få den udfyldt. På markedet findes der forskellige udbydere, der tilbyder digitale lejekontrakter, og det er en boligadministration software, som er specifikt rettet mod en enkelt opgave, men som kan lette din arbejdsbyrde betydeligt.

Vil du gerne gøre dine flyttesyn nemmere?

Når du arbejder med udlejning af boliger, har du unægteligt stor erfaring med flyttesyn. Det er en genganger, der vil dukke op hver eneste gang, at der er udskiftning i lejere. Med vores boligadministration software DomuSpect bliver det meget nemmere for dig at udføre flyttesyn og udforme både indflytningsrapporter og udflytningsrapporter.

Via en app udfører du dit flyttesyn ud fra en trin for trin guide, og derefter bliver der automatisk udformet en rapport, som du kan sende digitalt eller printe til lejer, og hvem der ellers skal have en kopi. Det er nemt at udføre et digitalt flyttesyn med DomuSpect – faktisk kan det ikke blive nemmere.

Vil du gerne have adgang til digitale lejekontrakter, kan du også få det via os.

Vil du gerne vide mere om vores boligadministration software?

Giv os et kald på telefon 4290 9008 eller send os en mail på info@iospect.dk, hvis du gerne vil vide mere.

Leopardvej 2, 7700 Thisted – Danmark

Brendstrupvej 61, 8200 Aarhus N – Danmark

Mail: info@domuspect.dk – Tlf: +45 4290 9008

CVR: 40562362
DomuSpect er en del af IOspect ApS

Ring til os mellem 08:00 – 16:00 på hverdage eller fang os på chatten her på siden – vi er ofte online uden for normal åbningstid og kan som regel træffes på chatten både aften og weekend.

Det er ikke pjat når vi siger at vi giver Danmarks bedste support på digitale flyttesyn.

Check vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) – måske kan du finde et svar her: Support FAQ

Handelsbetingelser
Persondatapolitik
Ændring af dit samtykke