How to Videoer

Du kan supernemt tilmelde din lejer til elforsyning direkte i DomuSpect-appen. Vi har lavet en aftale med SEF så du hurtigt og bekvemt kan lave tilmeldingen i samme arbejdsproces som flyttesynet. Som udlejer hæfter du nemlig selv for elregningen, hvis ikke lejer indgår en aftale om levering af el til lejemålet.

Når du under fanebladet Information har udfyldt de felter, der er markeret med stjerne og du har fået lejers underskrift, så trykker du i bunden på Gennemse og afsend tilmelding til elforsyning og du har nu en fuldmagt til at tilmelde din lejer til elforsyning. I topmenuen trykker du på Send til elforsyning i øverste højre hjørne og nu er tilmeldingen afsendt! Hverken du eller lejer skal foretage jer yderligere.

Fuldmagten kan deles med lejer via de øvrige funktioner i topmenuen.

Læs mere om tilmelding til elforsyning her

Under tredje faneblad Rum i din flyttesag skal du i gang med at syne de enkelte rum i lejligheden. Du vælger rumtype – f.eks. entré – i de øverste faneblade og trykker på Tilføj entré. Du kan omdøbe betegnelsen og tegne en simpel plantegning, placerer indgangsdøren og kalder den første flade til venstre for indgangen for A. 

På den måde er det nu muligt felt for felt at tage stilling til flader og andre elementers tilstand i rummet og vurdere om istandsættelse er påkrævet og hvorvidt det skal på udlejers eller lejers regning. Du kan skrive kommentarer og tilføje fotos som dokumentation og trykke afslut og gå til næste rum.

Category: How to Videoer

For at oprette virksomhedsdata for udlejer, skal du trykke på tandhjulet i topmenuen og herefter vælge Virksomhedsdata. Øverst har du mulighed for at indsætte dit eget logo. Du skal indtaste dine kontaktoplysninger og udfylde firmanavn og CVR-nummer, hvis du er momsregistreret. 

Her har man også mulighed for at tilføje en eller flere udlejere, man udfører flyttesyn på vegne af. Du skriver dit fulde navn og din digitale underskrift som bekræfter, at det er dig, der udfører flyttesyn.

Nu mangler du kun at tage stilling til tre ting: Det er en rigtig god ide at tjekke af i boksen Gem fotos til kamerarulle så du gemmer alle de billeder du tager i DomuSpect-appen i original version. Tjekker du af i næste boks får du Mulighed for at tegne og skrive på fotos direkte i appen. Du skal kun tjekke af i den sidste boks, hvis det er et erhvervslejemål, du udfører flyttesyn på.

Category: How to Videoer

Tryk på +NYT FLYTTESYN og indtast lejerens navn. Du kan ikke senere ændre den oplysning, så du skal sikre dig, at du har det korrekte navn. Når du trykker på opret og bekræft, vælger du om det er et indflytnings- eller fraflytningssyn.

Du starter på trin 1: Information som du kan se på fanebladene i bunden af skærmen. Dato og tidspunkt for besigtigelse bliver automatisk udfyldt, men kan selvfølgelig ændres, når du trykker på datofeltet, hvis du f.eks. vælger at forberede flyttesynet hjemmefra. Du skal udfylde oplysninger om lejemål og lejer og tilføje et foto af plantegningen eller tegne en simpel plantegning af lejemålet direkte i appen. Så er du klar til at gå i gang med selve flyttesynet.

Category: How to Videoer

Første gang du åbner DomuSpect får du en kort intro som fører dig igennem de symboler og funktioner du finder her. Trykker du på spørgsmålstegnet i topmenuen kan du vælge at få den korte intro igen eller alternativt en oversigt på skrift, hvor du også finder kontaktoplysninger til DomuSpect support.

På samme måde får du en kort intro af skærmbilledet, du møder, når du opretter dit første flyttesyn og når du sender din første el-tilmelding.

Category: How to Videoer

Når du står på oversigten, kan du til enhver tid trykke på PDF-symbolet ud for det tilhørende flyttesyn og tage et kig på den flyttesynsrapport som løbende og automatisk genereres i PDF-format ud fra de oplysninger, du indtaster i appen under flyttesynet. I topmenuen har du mulighed for at dele rapporten.

Category: How to Videoer

Du indtaster dine virksomhedsdata under indstillinger og så opretter du et nyt flyttesyn og vælger et indflytnings- eller fraflytningssyn.

Først indtaster du informationer om lejemål og lejer og det er også her du kan melde lejer til elforsyning direkte i appen. I næste trin angiver du aflæsninger af forbrug og tilføjer billeder til dokumentation. Det er også her du registrerer oplysninger omkring nøgler til lejemålet. I tredje trin skal du i gang med at syne de enkelte rum i lejligheden. Du vælger rumtypen i de øverste faneblade og trykker på +TILFØJ… og tegner en simpel plantegning, placerer indgangsdøren og kalder den første flade til venstre A. Nu er det muligt felt for felt at tage stilling til flader og andre elementers tilstand i rummet og vurdere om istandsættelse er påkrævet og hvem der skal betale. Du kan skrive kommentarer og tilføje fotos som dokumentation og trykke afslut og gå til næste rum. Når du har gennemgået alle lejemålet rum, går du til trin 4 hvor du kan angive generelle bemærkninger og fotos og så er det her lejer giver sine underskrifter.

Flyttesynsrapporten er nu løbende og automatisk genereret ud fra de oplysninger du har indtastet under flyttesynet og kan tilgås direkte i topmenuen i nuværende skærmbillede eller fra oversigten.

Category: How to Videoer

Kom hurtigt igang

Du kan supernemt tilmelde din lejer til elforsyning direkte i DomuSpect-appen. Vi har lavet en aftale med SEF så du hurtigt og bekvemt kan lave tilmeldingen i samme arbejdsproces som flyttesynet. Som udlejer hæfter du nemlig selv for elregningen, hvis ikke lejer indgår en aftale om levering af el til lejemålet.

Når du under fanebladet Information har udfyldt de felter, der er markeret med stjerne og du har fået lejers underskrift, så trykker du i bunden på Gennemse og afsend tilmelding til elforsyning og du har nu en fuldmagt til at tilmelde din lejer til elforsyning. I topmenuen trykker du på Send til elforsyning i øverste højre hjørne og nu er tilmeldingen afsendt! Hverken du eller lejer skal foretage jer yderligere.

Fuldmagten kan deles med lejer via de øvrige funktioner i topmenuen.

Læs mere om tilmelding til elforsyning her

Nej. DomuSpect fungerer 100% offline, hvis der er behov for det. Det har den store fordel, at du altid kan lave et flyttesyn, uanset hvor du er.

Men når du skal sende flyttesynsrapporten til lejer, er du nødt til at koble dig på et wifi eller et mobilt netværk for at sende flyttesynet.

Vælg rumtypen værelse i de øverste faneblade, og tryk på +tilføj værelse. Nu kan du omdøbe betegnelsen Værelse til Altan, Have eller et hvilket som helst anden betegnelse, der giver mening for dit lejemål.

Når du går gennem rummets checkliste kan du slette de punkter, der ikke giver mening i forhold til det rum, du har oprettet. Du har også mulighed for at tilføje nye punkter selv, eller du kan omdøbe punkter til noget, der giver bedre mening. Alternativt kan du lave noter eller bruge kommentarfeltet.

Ja det kan du nemt. I de øverste faneblade vælger du den rumtype du gerne vil tilføje – f.eks. Entre. Nu kan du trykke på +Tilføj entre og så har du oprettet et nyt rum.

Du kan vælge at navngive de forskellige rum så det er nemmere at holde overblikket i pdf rapporten. I feltet betegnelse står der Entre, når du opretter en ny entre, men den kan du omdøbe til en betegnelse, der i dette tilfælde måske kunne være Hall, Gang eller Vindfang.

Ja, men ikke i DomuSpect. Vi har lavet en samarbejdsaftale med en partner, hvor du kan få ubegrænsede gratis digitale lejekontrakter, hvis du er Enterprise kunde hos os.

Som Enterprise kunde hos os får du få adgang til:

  • Ubegrænsede lejemål
  • Ubegrænsede digitale lejekontrakter
  • Ubegrænsede digitale underskrifter

Som Enterprise-bruger af DomuSpect, får du hele altså hele pakken.

Læs mere om det her

Ja. Der følger altid 2 gratis sager med når du henter DomuSpect – det digitale flyttesyn første gang.

Så kan du prøve både et indflytningssyn og et fraflytningssyn. Der er nogle forskelligheder mellem de to typer flyttesyn så det er en god ide at prøve begge af inden du skal bruge DomuSpect på et rigtigt flyttesyn.

Har du spørgsmål til, hvordan du bruger appen så tag et kig på vores How to videoer eller kontakt os på tlf. 4290 9008 eller support@iospect.dk

Tag et kig på siden med vores forskellige abonnementer, hvor du også kan tegne abonnement online. Du er også altid velkommen til at kontakt os på tlf. 4290 9008 eller support@iospect.dk, så hjælper vi gerne.

Tryk på +NYT FLYTTESYN og indtast lejerens navn. Du kan ikke senere ændre den oplysning, så du skal sikre dig, at du har det korrekte navn. Når du trykker på opret og bekræft, vælger du om det er et indflytnings- eller fraflytningssyn.

Du starter på trin 1: Information som du kan se på fanebladene i bunden af skærmen. Dato og tidspunkt for besigtigelse bliver automatisk udfyldt, men kan selvfølgelig ændres, når du trykker på datofeltet, hvis du f.eks. vælger at forberede flyttesynet hjemmefra. Du skal udfylde oplysninger om lejemål og lejer og tilføje et foto af plantegningen eller tegne en simpel plantegning af lejemålet direkte i appen. Så er du klar til at gå i gang med de næste trin i selve flyttesynet.

På trin 2 skal du dokumentere forbrugsoplysninger og nøgler. På trin 3 gælder det lejemålets tilstand. Opret det første rum, f.eks en entre og følg checklisten, skriv noter, tag fotos, vedhæft eller tegn nemt en plantegning og gå rummet i gennem. Når du er færdig er du klar til næste rum.

Når du har dokumenteret alle rum er det på 4. og sidste trin, tid til at du og lejer skriver under på rapporten og sender en kopi til lejer og dig selv.

Både du og lejer skal skrive under på flyttesynet, forudsat at lejer er mødt til flyttesynet. Administrerer du lejemålet for en anden er det også dig, der skal skrive under.

Vi anbefaler at du går alle rum igennem sammen med lejer, noterer lejemålets tilstand og tager de nødvendige fotos. Når du er færdig, kan du gennemse rapporten sammen med lejer og herefter er I klar til at underskrive flyttesynsrapporten.

Har du udfyldt virksomhedsdata korrekt – også inklusiv din underskrift – vil DomuSpect automatisk bruge den underskrift i flyttesynet og du skal ikke skrive yderligere under.

På enheden åbner du app store eller google play butik og søger efter DomuSpect. Dernæst trykker du på hent, åbner appen, når den er installeret og logger ind med mail, facebook eller gmail.

Tips og viden

Hvis du er kunde hos DomuSpect og kunde hos vores partner Proper, kan du via appen DomuSpect automatisk få dine flyttesyn placeret i lejernes digitale mappe hos Proper.
Det eneste du skal gøre er at sende en kopi af flyttesynsrapporten til Proper på mailen Support@helloproper.com, dernæst sørger teknikken for resten. 
Det er nemt for dig som udlejer.
Du kan vælge at sætte support@helloproper.com på som cc: når du sender din flytterapport til din lejer, eller blot sende den efterfølgende til Support@helloproper.com – så klarer systemet resten.
Nem bolig administration via DomuSpect 🙂

Category: Tips og viden

Du har sikkert ikke slået Dark Mode fra ? Med iOS13 kom der en ny funktion på din apple enhed, der automatisk går i Dark Mode når det bliver mørkt.

Dark mode skal spare energi og give dig mindre blåt lys, så du nemmere falder i søvn. Men rigtig mange apps er blevet påvirket af denne nye feature hos Apple og derfor kan det være nødvendigt at slå det fra.

Sådan gør du:

  1. Gå til indstillinger – tryk på tandhjulet på din første skærm / startskærm
  2. Scroll ned til Skærm & lystyrke
  3. Skift fra Mørk til Lys
  4. Slå evt. “Automatisk” fra.

Så hvis du sidder en aften og oplever at DomuSpect er “gået i stykker” så er det sandsynligt, at du har Dark Mode slået til. Du vil sikkert se nogle felter der er hvide og andre felter der er sorte, måske er nogen få gule. Mange felter vil måske virke som om de er væk, eller som om du ikke kan indtaste noget i felterne. Det hele er der, man kan sige at det i virkeligheden er synsbedrag, for Dark Mode går tit ind og spejler tingene så det der var lyst bliver mørkt og omvendt. Og det er denne funktion der ofte driller mange apps så de ser ud til at være gået i stykker.

Ser din skærm underlig ud er det meget ofte Dark Mode, der er årsagen. Synes du skærmen har en fejl farve efter du har opdateret til sidste nye version, er det typisk også Dark Mode der er problemet.

Nej. Vores juridiske konsulenter anbefaler at der altid startes en ny sag op. Det eneste du kan gøre er at starte en frisk sag op og manuelt overføre de relevante data.

Category: Tips og viden

Da vi udviklede DomuSpect – det digitale flyttesyn i 2016, var det et lovkrav at lejer både skulle skrive under på flyttesynsrapporten, kvittere for at den måtte blive sendt på mail, og yderligere skrive under på at den var modtaget.

Lovgivningen er blevet lempet og det har siden d. 1. januar 2019 været tilladt for udlejer at sende flyttesynsrapporten direkte til lejer via e-mail. Vi har efter anbefaling fra vores juridiske konsulenter valgt, at lejer fortsat skal skrive under på at den bliver sendt på mail for at yde dig størst mulig sikkerhed.

Category: Tips og viden

Ja det kan du i princippet godt. Men vi vil stærkt fraråde dig at gøre det og det vil i yderste konsekvens kunne blive anset som dokumentfalsk.

Når du og lejer har skrevet under på flyttesynet, skal du med det samme direkte i DomuSpect-appen sende flyttesynsrapporten i PDF-format på mail til lejer og hjem til kontoret. Det er dette dokument, du skal bruge som dokumentation og til arkivet.

Category: Tips og viden

Nej. Kontakt dine lokale forsyningsselskaber.

Category: Tips og viden

Ja! Du kan supernemt tilmelde din lejer til elforsyning direkte i DomuSpect-appen. Vi har lavet en aftale med SEF så du hurtigt og bekvemt kan lave tilmeldingen i samme arbejdsproces som flyttesynet. Som udlejer hæfter du nemlig selv for elregningen, hvis ikke lejer indgår en aftale om levering af el til lejemålet.

Når du i DomuSpect under fanebladet Information har udfyldt de felter, der er markeret med stjerne og du har fået lejers underskrift, så trykker du i bunden på Gennemse og afsend tilmelding til elforsyning og du har nu en fuldmagt til at tilmelde din lejer til elforsyning. I topmenuen trykker du på Send til elforsyning i øverste højre hjørne og nu er tilmeldingen afsendt! Hverken du eller lejer skal foretage jer yderligere.

Fuldmagten kan deles med lejer via de øvrige funktioner i topmenuen.

Se mere om hvordan du tilmelder din lejer til elforsyning her

Category: Tips og viden

Nej. Men vi har lavet en samarbejdsaftale med Proper. Tjek dem ud på helloproper.com

Category: Tips og viden

Nej. En decideret mangelliste er det endnu ikke muligt at oprette, men det ligger i vores roadmap og kommer forventeligt som en mulighed i en kommende opdatering.

Indtil da giver en kopi af flyttesynsrapporten, et godt overblik til håndværkeren.

Category: Tips og viden

Nej. Ifølge lejeloven skal du færdiggøre sagen på selve flyttesynet, og du må ikke efterfølgende redigere i flyttesynsrapporten.

Category: Tips og viden

Nej. DomuSpect – det digitale flyttesyn findes udelukkende til IOS og Android.

Category: Tips og viden

Ja. Du kan oprette og forberede en sag hjemme på kontoret så du har færre indtastninger til selve flyttesynet. Du skal som udgangspunkt være opmærksom på, at du skal fortsætte synet på samme enhed.

Har du brug for at arbejde på tværs af flere enheder, skal du vælge vores EXCLUSIVE-abonnement, hvor du kan synkronisere alle data og fotos i et flyttesyn ved at trykke på skyen i topmenuen på oversigten. På den måde kan du oprette et flyttesyn på én enhed og fortsætte på en anden. Du skal naturligvis logge ind med samme bruger på begge enheder.

Category: Tips og viden

Ja. Når du har oprettet din første brugerprofil, skal du logge ud. Herefter skal du oprette en ny bruger på f.eks. en ny mail. Indtast den nye brugers emailadresse, vælg et kodeord og log ind.

Send login info til den nye brugere/medarbejder så de kan logge ind. Den nye bruger for automatisk 2 nye gratis sager at starte med.

Hvis du kontakter os kan vi fordele de sager du køber mellem dine brugerprofiler/medarbejdere. Husk at kontakte os vedr. dette inden du køber sagerne.

Category: Tips og viden

Det kan du helt selv bestemme. Når du logger ind i appen kan du bruge email, Facebook eller Gmail. Vælger du at bruge email skal du indtaste et kodeord. Husk at gemme dit kodeord sikkert.

Glemmer du dit kodeord kan det nulstilles, næste gang du skal logge ind.

Category: Tips og viden

Der er forskel på at lave en indflytningsrapport og en fraflytningsrapport. Det synes vi, du skal have mulighed for at teste af i ro og mag.

I fraflytningsrapporten er der f.eks flere muligheder for, hvordan udbedringen skal foretages, f.eks “Males for lejers regning”, “Udskiftes for lejers regning” og flere andre valgmuligheder som ikke er relevante i en indflytningsrapport.

Category: Tips og viden

Ja. DomuSpect – det digitale flyttesyn, er den eneste digitale løsning på det danske marked som tilbyder flyttesynsrapporter på engelsk.

Når du laver selve flyttesynet i DomuSpect foregår det på dansk. Når flyttesynet er gennemført og du trykker på PDF-ikonet, så kommer du til et skærmbillede, hvor du kan trykke på den lille globus i topmenuen og vælge engelsk. Vupti – så får du en komplet engelsk version af flyttesynsrapporten inkl. fotos.

Bemærk dog at den ikke oversætter dine egne noter, så hvis du står med en engelsktalende lejer, skal du selv huske at skrive evt. noter på engelsk.

Category: Tips og viden

Har du mange gamle flyttesynssager liggende på din bruger, kan du opleve at DomuSpect bliver tungere at arbejde med.

Vi opfordrer derfor til, at du sletter gamle sager løbende. Du skal inden da naturligvis sørge for, at du har sendt en kopi af de endelige flyttesynsrapporter og tilhørende fotos til dig selv og arkiveret dem et sikkert sted og også taget backup, så du altid kan finde din dokumentation frem, hvis du skal bruge den. Vi lagrer som udgangspunkt ikke dine flyttesyn her hos DomuSpect. Dine flyttesyn gemmes udelukkende på din enhed.

Husk også du kan gemme fotos i høj kvalitet i dit foto stream / kamerarulle – gemte fotos skal også løbende slettes, ellers vil din enhed hurtigt blive fyldt op. Husk at overføre fotos til et sikkert lagermedie, og igen: husk backup!

Har du tegnet et EXCLUSIVE-abonnement lagrer vi, de flyttesyn og fotos du har synkroniseret med skyen.

Category: Tips og viden

Det er muligt at gemme højtopløselige fotos i din kamerarulle på din enhed.
Hvis du tænder for denne funktion under virksomhedsoplysninger i DomuSpect, så skal du huske at:

  • Overføre fotos fra din enhed til et sikkert lagermedie som en ssd harddisk – og husk backup ! 😉
  • Slette fotos fra din kamerarulle løbende, så din enhed ikke pludselig løber tør for hukommelse
  • Være opmærksom på, at jo flere fotos, du har i din pdf rapport, jo større og tungere bliver din pdf at sende. Har du rigtig mange fotos i rapporten KAN du i sjældne tilfælde risikere at løbe ind i problemer med at sende dem via dit mail program, der har en grænse for, hvor meget en vedhæftet fil må fylde.
Category: Tips og viden

Fotodokumentation

Du er sandsynligvis i gang med at tilføje flere fotos af plantegningen under et rum og det kan du ikke. Der kan kun være et enkelt foto.

Du skal i stedet for tilføje flere fotos når du folder rummet ud, dvs. på fladerne på de enkelte rum således at fotodokumentationen kommer ind på det rigtige sted i pdf rapporten.

Opløsningen på fotos i pdf rapporten er et kompromis mellem, at de skal gengive forholdene bedst muligt uden at gøre pdf rapporten alt for tung, når den senere skal sendes på mail.

I virksomhedsindstillinger kan du slå “Gem fotos på kamerarulle” til og fra, og det giver dig mulighed for at gemme alle de fotos, du tager af lejemålet i appen som højtopløselige billeder på din kamerarulle.

Husk at tage en kopi af dine fotos på en harddisk og slet dem jævnligt på din enhed, så den ikke fyldes op og løber tør for lagerplads.

Vi lagrer som udgangspunkt ikke dine flyttesyn og fotos her hos DomuSpect. Dine flyttesyn gemmes udelukkende på din enhed. Har du tegnet et EXCLUSIVE-abonnement lagrer vi, de flyttesyn og fotos du har synkroniseret med skyen.

Nej og ja. Du kan indsætte alle de fotos du vil i din flyttesynsrapport. Dog skal du være opmærksom på at jo flere fotos du indsætter, jo større og længere bliver din pdf rapport.

Det kan give en udfordring i forhold til at sende flyttesynsraporten på mail, da f.eks Apples email app har en grænse på ca. 15mb på vedhæftninger. Har du en anden email app installeret kan du ofte bruge dette som alternativ, eller dele din rapport på google drev, dropbox eller lignende, og så hente den ned og sende den når du er på kontoret.

Vi kan desværre ikke gøre noget ved Apples grænse på 15mb.

Når du laver et flyttesyn kan du dokumentere lejemålets tilstand vha fotodokumentation. Hvis der f.eks er en skade kan du beskrive den i tjeklisten og indsætte et foto, så det er nemt for alle parter at se skaden og dens omfang. Det kan f.eks også være ved nybyggeri, hvor man du kan dokumentere at alt er skinnende nyt og rent.

Ja. Når du trykker på kamera-ikonet under gennemgangen af et rum vælger du selv, om du vil vedhæfte fotos du allerede har taget eller tage fotos direkte i appen.

Husk at give tilladelse til at DomuSpect må tilgå din kamerarulle. Første gang du vil tage et foto bliver du spurgt om du vil tillade at DomuSpect får adgang til din kamerarulle – tryk OK/Ja til det.

Kommer du ved en fejl til at trykke på nej skal du gå til din enheds indstillinger og alt efter enhed vælge kameraindstillinger eller privatindstillinger for at tillade adgang.

Betaling

Ja. Der følger altid 2 gratis sager med når du henter DomuSpect – det digitale flyttesyn første gang.

Så kan du prøve både et indflytningssyn og et fraflytningssyn. Der er nogle forskelligheder mellem de to typer flyttesyn så det er en god ide at prøve begge af inden du skal bruge DomuSpect på et rigtigt flyttesyn.

Har du spørgsmål til, hvordan du bruger appen så tag et kig på vores How to videoer eller kontakt os på tlf. 4290 9008 eller support@iospect.dk

Tag et kig på siden med vores forskellige abonnementer, hvor du også kan tegne abonnement online. Du er også altid velkommen til at kontakt os på tlf. 4290 9008 eller support@iospect.dk, så hjælper vi gerne.

Ja. Hvis du f.eks arbejder for en offentlig institution og har behov for at fakturering sker med en EAN-faktura så giv os besked og så sørger vi for resten.

Category: Betaling

Nej. Når du vælger at købe sager gennem App Store eller Google Play køber du en digital vare, som de to udbydere typisk ikke vil refundere. Men i visse tilfælde kan det lade sig gøre, hvis du kontakte Apple support eller Google support. Vi kan desværre ikke hjælpe dig.

Når du vælger at tegne et abonnement har du ingen fortrydelsesret, men der er ingen binding, så du kan på et hvilket som helst tidspunkt inden næste autofornyelse opsige dit abonnement. 

Category: Betaling

Nej. Når du køber sager i appen får du en kvittering fra App Store eller Google Play, og det er den du skal bruge som bilag.

Category: Betaling

Ja. Inde i DomuSpect skal du trykke på indkøbskurven. Herefter vælger du antal sager og gennemfører købet. Hvis du ikke allerede har tilknyttet et betalingskort til din App Store eller Google Play konto skal du tilknytte et for at gennemføre købet.

Category: Betaling

Ring til os på tlf. 4290 9008 så vi kan snakke om mulighederne eller send end mail på info@iospect.dk

Category: Betaling

Nej det er desværre ikke muligt. Det er Apple og Google der bestemmer hvilke betalingsløsninger, du kan bruge til køb i App Store og Google Play. P.t. understøttes alm. dankort uden visa ikke.

Køber du i stedet et abonnement her på siden, kan du anvende et almindeligt Dankort.

Category: Betaling

Du kan desværre ikke betale med mobilepay. Da køb foregår via App Store eller Google Play er det Apple og Google, der bestemmer hvilke betalingsmetoder du kan bruge. P.t. understøttes mobilepay ikke.

Category: Betaling

Virksomhedsoplysninger

Når du køber et flyttesyn direkte i appen eller har tegnet et PREMIUM- eller EXCLUSIVE-abonnement på DomuSpect, har du mulighed for at tilføje en eller flere udlejere, du udfører flyttesyn på vegne af.

Tryk på tandhjulet på forsiden og gå til virksomhedsdata. Du skal først indtaste dine egne kontaktoplysninger og dit firmanavn og tilhørende CVR-nummer, hvis du er momsregistreret. 

I næste felt skal du angive, om du udfører flyttesyn på vegne af en eller flere udlejere. Her vælger du Ja. I feltet På vegne af udlejer skriver du dit fulde navn og herunder din digitale underskrift der bekræfter, at det er dig, der udfører selve flyttesynene. Tryk og tilføj det antal udlejere, du udfører flyttesyn for og indtast deres oplysninger.

Nu kan du herefter vælge, hvilken udlejer, der skal fremgå af flyttesynsrapporten i rullemenuen på sidste faneblad i flyttesynet under punktet Flyttesynet udføres på vegne af.

Virksomhedsoplysninger er vigtige at indtaste som det første du gør når du har hentet DomuSpect – det digitale flyttesyn.

Her kan du registrere om du er boligudlejer og/eller administrator og indtaste alle de oplysninger vedr. udlejer, der er vigtige at have med i indflytnings- og fraflytningsrapporter.

De indtastede oplysninger vil fremgå i starten af flyttesynsrapporten og udvalgte oplysninger vil fremgå på hver eneste side af flyttesynsrapporten sammen med underskrift fra udlejer eller dennes repræsentant og lejer.

Tryk på det lille tandhjul på oversigten og gå til Virksomhedsdata. Tjek at du har udfyldt alle felter korrekt.

Problemer med mail

Problemer med at sende flyttesynsrapporten kan nogle gange skyldes at mails ikke kommer længere end udbakken. Årsagen kan være dårlig wifi forbindelse for afsendelsestidspunktet, mange mails i udbakken, eller f.eks en mail med en større vedhæftning.

Check din udbakke i den app du bruger til at sende mails, og se om der skulle ligge mails, der ligger og blokerer afsendelsen.

Hvis du bruger Apples email app så skal du vide at der er en begrænsning på ca. 15mb på vedhæftede filer. Det er desværre en grænse som vi ikke kan gøre noget ved.

Hvis du har lavet en flyttesynsrapport med mange fotos kan det gøre din flyttesynsrapport stor og så kan du løbe ind i problemer med at sende den via apples email app.

Har du en anden email app installeret som Gmail eller Outlook på din enhed, så skal du vælge at bruge én af disse til at sende flyttesynsrapporten.

Du kan også dele flyttesynsrapporten f.eks via Drobox, Google drev eller andre alternativer, hvis du har én af disse installeret på din enhed.

  1. Er du online ? Tjek om der er dækning på dit mobile internet eller om du har forbindelse til et trådløst netværk.
  2. Test om du kan sende mails fra dit mailprogram på din enhed. Hvis du kan det, men stadigvæk ikke kan sende pdf filer fra DomuSpect kan det være fordi pdf filen er for stor (for mange fotos).
  3. Prøv at bruge et andet email program. Apples email app har f.eks. en begrænsning på ca. 15MB på vedhæftede filer. Bruger du f.eks Gmail på din enhed så vælg den til at sende med i stedet for.
  4. Prøv at dele din pdf fil f.eks gennem Google drive, Dropbox eller tilsvarende. Derfra kan du hente pdf filen ned på kontoret og derfra sende filen videre.
  5. Gem pdf filen på din enhed. Gå derefter til dit emailprogram og forsøg at sende pdf filen som en vedhæftning.

Problemer efter opdatering

Gem alle dine gamle flyttesyn på din computer eller anden ekstern enhed inden du opdaterer til ver. 4.0 !

Ver. 4.0 er den største opdatering til dato og det betyder at alle data i dine gamle forsvinder når du opdaterer til ver. 4.0

Derfor skal du lave en backup af dine gamle og afsluttede flyttesyn inden du opdaterer – vi anbefaler iøvrigt at du altid laver en backup af dine flyttesyn.

Den nemmeste måde at lave en backup på, er at sende dine gamle flyttesyn til dig selv på email – tryk på PDF ikonet, tryk på send eller dele knappen, og send flyttesynet som email til dig selv.

Du har sikkert ikke slået Dark Mode fra ? Med iOS13 kom der en ny funktion på din apple enhed, der automatisk går i Dark Mode når det bliver mørkt.

Dark mode skal spare energi og give dig mindre blåt lys, så du nemmere falder i søvn. Men rigtig mange apps er blevet påvirket af denne nye feature hos Apple og derfor kan det være nødvendigt at slå det fra.

Sådan gør du:

  1. Gå til indstillinger – tryk på tandhjulet på din første skærm / startskærm
  2. Scroll ned til Skærm & lystyrke
  3. Skift fra Mørk til Lys
  4. Slå evt. “Automatisk” fra.

Så hvis du sidder en aften og oplever at DomuSpect er “gået i stykker” så er det sandsynligt, at du har Dark Mode slået til. Du vil sikkert se nogle felter der er hvide og andre felter der er sorte, måske er nogen få gule. Mange felter vil måske virke som om de er væk, eller som om du ikke kan indtaste noget i felterne. Det hele er der, man kan sige at det i virkeligheden er synsbedrag, for Dark Mode går tit ind og spejler tingene så det der var lyst bliver mørkt og omvendt. Og det er denne funktion der ofte driller mange apps så de ser ud til at være gået i stykker.

Ser din skærm underlig ud er det meget ofte Dark Mode, der er årsagen. Synes du skærmen har en fejl farve efter du har opdateret til sidste nye version, er det typisk også Dark Mode der er problemet.

Nogle gange sker det at DomuSpect ikke vil starte efter en opdatering. Det skyldes typisk at hukommelsen på din enhed er overbelastet. Luk alle andre apps ned som du har åben på din enhed.

Virker det ikke, så prøv at genstarte din enhed. Hvis det stadigvæk ikke virker, så prøv at slette appen og geninstaller, så burde appen starte op normalt igen

Har du opdateret DomuSpect og er dine ubrugte sager justeret ned til 2 sager ? Vi ser i sjældne tilfælde at hvis man f.eks har 10 ubrugte sager så kan det ske at der nedjusteres til 2 ubrugte sager efter en opdatering. Skulle uheldet være ude for dig, så sørger vi selvfølgelig for at du får dine ubrugte sager igen. Skriv til os på info@iospect.dk og vi retter fejlen med det samme.

Lukker appen ned ?

Nogle gange sker det at DomuSpect ikke vil starte efter en opdatering. Det skyldes typisk at hukommelsen på din enhed er overbelastet. Luk alle andre apps ned som du har åben på din enhed.

Virker det ikke, så prøv at genstarte din enhed. Hvis det stadigvæk ikke virker, så prøv at slette appen og geninstaller, så burde appen starte op normalt igen

Hvis du oplever at DomuSpect lukker ned spontant (crash) så skal du tjekke følgende:

Hvor mange apps har du åben på din enhed bagved ?
Lav et hurtigt dobbelttryk på hjemmeknappen (IOS) eller tryk på din Android enhed, så du kan se hvor mange apps du har åben. For den bedste performance og stabilitet anbefaler vi, at du ikke har en masse andre apps åben på din enhed. Prøv at lukke de andre apps ned og se om det ikke hjælper på problemet.

Har du lige opdateret DomuSpect eller dit styresystem på din enhed ?
Prøv at genstarte din enhed, nogle gange kan iPads/iPhones og Android enheder “hænge lidt med næbbet” efter en opdatering.

Har du mange gamle sager liggende i DomuSpect?
Prøv at slette nogle af de gamle sager, specielt de sager, hvor der er mange fotos.  Du skal inden da naturligvis sørge for, at du har sendt en kopi af de endelige flyttesynsrapporter og tilhørende fotos til dig selv og arkiveret et sikkert sted og også taget backup, så du altid kan finde din dokumentation frem, hvis du skal bruge den. Vi lagrer som udgangspunkt ikke dine flyttesyn her hos DomuSpect. Dine flyttesyn gemmes udelukkende på din enhed.

Check din IOS og Android version ? Har du opdateret din iPad/iPhone/Android enhed ?
Et ældre OS vil køre mindre stabilt end et nyere, så det er en god ide at opdatere til seneste IOS version.

Har du lige opdateret DomuSpect eller din enhed, og blev du afbrudt f.eks pga. netværksfejl eller andre årsager? Nogle gange forløber en opdatering ikke som den skal, og der kan være mange årsager til det som vi desværre ikke kan gøre noget ved, eller sikre os imod, da årsagen kan stamme fra din enhed, netværksfejl og mange andre ting. I sådanne tilfælde er det eneste du kan gøre, at slette DomuSpect, og forsøge at geninstallere. Bemærk dog at alle dine gamle sager forsvinder hvis du sletter appen og geninstallerer! Så det er vigtigt, at du sikrer dig at dine afsluttede flyttesynsrapporter og tilhørende fotos er arkiveret et sikkert sted udenfor DomuSpect-appen og at du også har taget backup, så du altid sikrer dig at du kan finde din dokumentation frem, hvis du skal bruge den. Vi lagrer som udgangspunkt ikke dine flyttesyn her hos DomuSpect. Dine flyttesyn gemmes udelukkende på din enhed.

Har du købt sager i app store, og har du ubrugte sager vil disse ikke blive berørt af en geninstallering, så du mister ikke købte ubrugte sager.

Har du tegnet et EXCLUSIVE-abonnement lagrer vi, de flyttesyn og fotos du har synkroniseret med skyen.

Load More

Leopardvej 2, 7700 Thisted – Danmark

Brendstrupvej 61, 8200 Aarhus N – Danmark

Mail: info@iospect.dk – Tlf: +45 4290 9008

Ring til os mellem 08:00 – 16:00 på hverdage eller fang os på chatten her på siden – vi er ofte online uden for normal åbningstid og kan som regel træffes på chatten både aften og weekend.

Det er ikke pjat når vi siger at vi giver Danmarks bedste support på digitale flyttesyn.

Check vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) – måske kan du finde et svar her: Support FAQ

Handelsbetingelser
Persondatapolitik