Kan jeg betale med mobile pay ?

Du kan desværre ikke betale med mobile pay. Da køb foregår via app store er det Apple der bestemmer hvilke betalingsmetoder du kan bruge. P.t. understøtter Apple ikke mobile pay.

Kan jeg betale med et alm. dankort (dankort uden visa) ?
Nej det er desværre ikke muligt, da Apple bestemmer hvilke betalingsløsninger du kan bruge til køb i app store. P.t. understøtter Apple ikke alm. dankort uden visa.
Jeg kan ikke sende tilbud, rapporter og andre dokumenter fra appen.
Du er sandsynligvis ikke online – check om der er dækning på dit mobile internet og om du har forbindelse til et trådløst netværk.
Hvordan installerer jeg appen på en ny enhed ?
På enheden åbner du app store og søger efter den app du skal bruge, f.eks IsoSpect, DomuSpect eller noget andet. Dernæst trykker du på hent, åbner appen når den er installeret og logger ind hvis påkrævet.
I mine pdf rapporter eller tilbud har jeg ikke alle mine virksomhedsoplysinger med i bunden ?
Tryk på det lille tandhjul i nederste højre hjørne. Her kan du åbne virksomhedsoplysinger. Check at du har udfyldt alle felter korrekt.
Lukker DomuSpect spontant ned ?

Hvis du oplever at DomuSpect lukker ned spontant (crash) så skal du checke følgende:

Hvor mange apps har du åben på din enhed bagved ?
Lav et hurtigt dobbelttryk på hjemmeknappen (IOS) og du kan se hvor mange apps du har åbent. For den bedste performance og stabilitet anbefaler vi at du ikke har en masse andre apps åbent på din enhed. Prøv at lukke de andre apps ned og se om det ikke hjælper på problemet.

Har du lige opdateret DomuSpect eller IOS på din enhed ?
Prøv at genstarte din enhed, nogle gange kan iPads og iPhones “hænge lidt med næbbet” efter en opdatering.

Har du mange gamle sager liggende i DomuSpect?
Prøv at slette nogle af de gamle sager, specielt de sager hvor der er mange fotos.

Check din IOS version ? Har du opdateret din iPad/iPhone ?
Et ældre OS vil køre mindre stabilt end et nyere, så det er en god ide at opdatere til seneste IOS version. Har du lige opdateret DomuSpect eller IOS på din enhed, men blev du afbrudt f.eks pga netværksfejl eller andre årsager ? Nogle gange forløber en opdatering ikke som den skal, og der kan være mange årsager til det som vi desværre ikke kan gøre noget ved, eller sikre os imod, da årsagen kan stamme fra din enhed, Apples IOS, netværksfejl og mange andre ting. I sådanne tilfælde er det eneste du kan gøre, at slette DomuSpect, og forsøge at geninstallere.
Bemærk dog at alle dine gamle sager forsvinder, så det er vigtigt at du gemmer din gamle sager uden for appen først. Har du købt sager i app store, og har du ubrugte sager vil disse ikke blive berørt af en geninstallering, så du mister ikke købte men ubrugte sager.

Pas på med for mange fotos

I forbindelse med opdateringen til ver. 2.3 er det nu muligt at gemme højtopløselige fotos i din kamerarulle på din enhed.
Hvis du tænder for denne funktion (det gøres i virksomhedsoplysninger i appen) så skal du huske at:
- slette fotos fra din kamerarulle løbende, så din enhed ikke pludselig løber tør for hukommelse
- overføre fotos fra din enhed til et sikkert lagermedie som en ssd harddisk – og husk backup ! 😉

Pas på med for mange gamle sager

Nogle af vores meget flittige brugere oplever ind i mellem at appen kan være lang tid om at starte op, f.eks i forbindelse med en opdatering (se også punkt om Blå Skærm).
Blå skærm eller langsom opstart kan skyldes at man har mange gamle sager liggende i appen.
Vi opfordrer til at I sletter gamle sager løbende og samtidig sørger for at I har sendt en kopi til jer selv og arkiveret den et sikkert sted inkl. backup, så I altid kan finde den frem hvis I skal bruge den.
Husk også at med ver. 2.3 -> kan I nu gemme fotos i høj kvalitet i jeres foto stream / kamerarulle – gemte fotos skal også løbende slettes, ellers vil jeres enhed hurtigt blive fyldt op. Husk at overføre fotos til et sikkert lagermedie, og husk backup 😉

Blå skærm efter update ?

Hvis du lige har opdateret DomuSpect til nyeste version og ser en blå skærm der står i lang tid når du starter appen op, så er din app sandsynligvis ikke i stykker.
Når du har mange sager og mange fotos liggende i appen, så tager det lidt tid at konvertere fotos og flytte rundt på data i forbindelse med opdateringen.
Så når du starter DomuSpect første gang efter en opdatering, så hav lidt tålmodighed med den blå skærm, og når alt data er bearbejdet vil appen være klar til brug.
Det er vigtigt at du ikke lukker appen ned, men lader den blå skærm være synlig indtil den selv skifter over til den normale sagsoversigt.

Mistede sager efter opdatering ?

Har du opdateret DomuSpect og er dine ubrugte sager justeret ned til 2 sager ? Vi ser i sjældne tilfælde at hvis man f.eks har 10 ubrugte sager så kan det ske at der nedjusteres til 2 ubrugte sager efter en opdatering. Skulle uheldet være ude for dig, så sørger vi selvfølgelig for at du får dine ubrugte sager igen. Skriv til os på info@iospect.dk og vi retter fejlen med det samme.

DomuSpect – det digitale flyttesyn – er appen der gør livet nemt for boligudlejere og ejendomsadministratorer. Nu kan du nemt og bekvemt lave indflytningsrapporter og fraflytningsrapporter. DomuSpect appen er lavet i samarbejde med Advokater – så ved du at der er styr på det juridiske når du laver flyttesyn.

Kontakt:
IOspect – Leopardvej 2, 7700 Thisted
Tlf: +45 4290 9008
E-mail: info@iospect.dk
Åbent: Man-Fre: 08:30-16:00