Tips og viden

Nej. Vores juridiske konsulenter anbefaler at der altid startes en ny sag op så.

Men det du kan gøre er at starte en frisk sag op, og så kun overføre de relevante data.

Category: Tips og viden

Da vi lavede DomuSpect – det digitale flyttesyn i 2016 var det et lovkrav at lejer skulle både skrive under på flyttesynsrapporten, kvitere for at den måtte blive sendt på mail, og yderligere skriver under på at de havde modtaget den.

Lovgivningen er blevet lempet siden da men vi har valgt at beholde den metode for at yde dig størst mulig sikkerhed.

Category: Tips og viden

Ja det kan du i princippet godt. Men vi vil stærkt fraråde dig at gøre det, det vil i yderste konsekvens kunne blive anset som dokumentfalsk.

Når du og lejer har skrevet under på flyttesynet, skal du med det samme sende flyttesynsrapporten til lejer og hjem til kontoret, og så vil det være dette dokument du skal bruge som dokumentation og til arkivet.

Category: Tips og viden

Nej. Kontakt dit lokale forsyningsselskab vedr. dette.

Category: Tips og viden

Nej ikke endnu, men vi arbejder på sagen og den mulighed vil komme i en snarlig opdatering.

Løsningen bliver helt automatisk så du hurtigt og smertefrit kan tilmelde dine lejere el-forsyning uden administrativt hurlumhej – løsningen bliver naturligvis helt gratis for dig at bruge 🙂

Category: Tips og viden

Nej. Men vi har lavet en samarbejdsaftale med Proper, tjek dem ud på helloproper.com

Category: Tips og viden

Nej. Dette er ikke muligt endnu men det ligger i vores roadmap og kommer forventeligt som en mulighed i en kommende opdatering.

Category: Tips og viden

Nej. Ifølge lejeloven skal du færdiggøre sagen på selve flyttesynet, og du må ikke efterfølgende redigere i flyttesynsrapporten.

Category: Tips og viden

Nej. DomuSpect – det digitale flyttesyn findes udelukkende til IOS og Android.

Category: Tips og viden

Ja. Du kan oprette og forberede en sag hjemme på kontoret så du har færre indtastninger til selve flyttesynet.

Dog skal du være opmærksom på at du skal bruge samme enhed. Det er kun få data der kan ses på tværs af enheder, og for at se disse skal du altid bruge samme login (brugerprofil) som har oprettet sagen.

Hvis du vil arbejde på tværs af enheder skal du altså logge ind med samme brugerprofil, og du skal være opmærksom på at det kun er lejers information i toppen af sagen der kan ses på tværs af enheder.

Opretter du f.eks et rum, vil dette ikke kunne ses på en anden enhed. Denne mulighed kommer i en kommende update.

Category: Tips og viden

Ja. Når du har oprettet din første brugerprofil, skal du logge ud. Herefter skal du oprette en ny bruger f.eks med mailmetoden. Indtast den nye brugers emailadresse, vælg et kodeord og log ind.

Send login info til den nye brugere/medarbejder så de kan logge ind. Den nye bruger for automatisk 2 nye gratis sager at starte med.

Hvis du kontakter os kan vi fordele de sager du køber mellem dine brugerprofiler/medarbejdere. Husk at kontakte os vedr. dette inden du køber sagerne.

Category: Tips og viden

Det kan du helt selv bestemme. Når du logger ind i appen kan du bruge email, Facebook eller Gmail. Vælger du at bruge email skal du indtaste et kodeord. Husk at gemme dit kodeord 🙂

Glemmer du dit kodeord kan det nulstilles næste gang du skal logge ind.

Category: Tips og viden

Der er forskel på at lave en indflytningsrapport og en fraflytningsrapport. Det synes vi du skal ha’ lov til at teste af i ro og mag inden du køber sager.

I fraflytningsrapporten er der f.eks flere muligheder for at hvordan udbedringen skal foretages, f.eks “Males for lejers regning”, “Udskiftes for lejers regning” og flere andre valgmuligheder som ikke er relevante i en indflytningsrapport.

Category: Tips og viden

Ja. DomuSpect – det digitale flyttesyn er den eneste digitale løsning på det danske marked som tilbyder flyttesynsrapporter på Engelsk.

Tryk blot på “Se rapport (ENG)” og så får du en komplet engelsk version af flyttesynsrapporten inkl. fotos.

Bemærk dog at den ikke oversætter dine egne noter, så hvis du står med en engelsktalende lejer skal du selv huske at skrive evt. noter på engelsk.

Category: Tips og viden

Hvis du lige har opdateret DomuSpect til nyeste version og ser en blå skærm der står i lang tid når du starter appen op, så er din app sandsynligvis ikke i stykker.
Når du har mange sager og mange fotos liggende i appen, så tager det lidt tid at konvertere fotos og flytte rundt på data i forbindelse med opdateringen.
Så når du starter DomuSpect første gang efter en opdatering, så hav lidt tålmodighed med den blå skærm, og når alt data er bearbejdet vil appen være klar til brug.
Det er vigtigt at du ikke lukker appen ned, men lader den blå skærm være synlig indtil den selv skifter over til den normale sagsoversigt.

Nogle af vores meget flittige brugere oplever ind i mellem at appen kan være lang tid om at starte op, f.eks i forbindelse med en opdatering (se også punkt om Blå Skærm).
Blå skærm eller langsom opstart kan skyldes at man har mange gamle sager liggende i appen.
Vi opfordrer til at du sletter gamle sager løbende og samtidig sørger for at du har sendt en kopi til dig selv og arkiveret den et sikkert sted inkl. backup, så du altid kan finde den frem hvis du skal bruge den.
Husk også du kan gemme fotos i høj kvalitet i dit foto stream / kamerarulle – gemte fotos skal også løbende slettes, ellers vil din enhed hurtigt blive fyldt op. Husk at overføre fotos til et sikkert lagermedie, og husk backup 😉

Category: Tips og viden

Det er muligt at gemme højtopløselige fotos i din kamerarulle på din enhed.
Hvis du tænder for denne funktion (det gøres i virksomhedsoplysninger i appen) så skal du huske at:
– slette fotos fra din kamerarulle løbende, så din enhed ikke pludselig løber tør for hukommelse
– overføre fotos fra din enhed til et sikkert lagermedie som en ssd harddisk – og husk backup ! 😉
– være opmærksom på at jo flere fotos du har i din pdf rapport, jo større tungere bliver din pdf at sende og derfor kan du få problemer med at sende dem på mail hvis du f,eks bruger Apples mail app.

Category: Tips og viden

Load More

DomuSpect – det digitale flyttesyn – er appen der gør livet nemt for boligudlejere og ejendomsadministratorer. Nu kan du nemt og bekvemt lave indflytningsrapporter og fraflytningsrapporter. DomuSpect appen er lavet i samarbejde med Advokater – så ved du at der er styr på det juridiske når du laver flyttesyn.

Kontakt:
IOspect – Leopardvej 2, 7700 Thisted
Tlf: +45 4290 9008
E-mail: info@iospect.dk
Åbent: Man-Fre: 08:30-16:00