Tips og viden

Hvis du er kunde hos DomuSpect og kunde hos vores partner Proper, kan du via appen DomuSpect automatisk få dine flyttesyn placeret i lejernes digitale mappe hos Proper.
Det eneste du skal gøre er at sende en kopi af flyttesynsrapporten til Proper på mailen Support@helloproper.com, dernæst sørger teknikken for resten. 
Det er nemt for dig som udlejer.
Du kan vælge at sætte support@helloproper.com på som cc: når du sender din flytterapport til din lejer, eller blot sende den efterfølgende til Support@helloproper.com – så klarer systemet resten.
Nem bolig administration via DomuSpect 🙂

Category: Tips og viden

Du har sikkert ikke slået Dark Mode fra ? Med iOS13 kom der en ny funktion på din apple enhed, der automatisk går i Dark Mode når det bliver mørkt.

Dark mode skal spare energi og give dig mindre blåt lys, så du nemmere falder i søvn. Men rigtig mange apps er blevet påvirket af denne nye feature hos Apple og derfor kan det være nødvendigt at slå det fra.

Sådan gør du:

  1. Gå til indstillinger – tryk på tandhjulet på din første skærm / startskærm
  2. Scroll ned til Skærm & lystyrke
  3. Skift fra Mørk til Lys
  4. Slå evt. “Automatisk” fra.

Så hvis du sidder en aften og oplever at DomuSpect er “gået i stykker” så er det sandsynligt, at du har Dark Mode slået til. Du vil sikkert se nogle felter der er hvide og andre felter der er sorte, måske er nogen få gule. Mange felter vil måske virke som om de er væk, eller som om du ikke kan indtaste noget i felterne. Det hele er der, man kan sige at det i virkeligheden er synsbedrag, for Dark Mode går tit ind og spejler tingene så det der var lyst bliver mørkt og omvendt. Og det er denne funktion der ofte driller mange apps så de ser ud til at være gået i stykker.

Ser din skærm underlig ud er det meget ofte Dark Mode, der er årsagen. Synes du skærmen har en fejl farve efter du har opdateret til sidste nye version, er det typisk også Dark Mode der er problemet.

Nej. Vores juridiske konsulenter anbefaler at der altid startes en ny sag op. Det eneste du kan gøre er at starte en frisk sag op og manuelt overføre de relevante data.

Category: Tips og viden

Da vi udviklede DomuSpect – det digitale flyttesyn i 2016, var det et lovkrav at lejer både skulle skrive under på flyttesynsrapporten, kvittere for at den måtte blive sendt på mail, og yderligere skrive under på at den var modtaget.

Lovgivningen er blevet lempet og det har siden d. 1. januar 2019 været tilladt for udlejer at sende flyttesynsrapporten direkte til lejer via e-mail. Vi har efter anbefaling fra vores juridiske konsulenter valgt, at lejer fortsat skal skrive under på at den bliver sendt på mail for at yde dig størst mulig sikkerhed.

Category: Tips og viden

Ja det kan du i princippet godt. Men vi vil stærkt fraråde dig at gøre det og det vil i yderste konsekvens kunne blive anset som dokumentfalsk.

Når du og lejer har skrevet under på flyttesynet, skal du med det samme direkte i DomuSpect-appen sende flyttesynsrapporten i PDF-format på mail til lejer og hjem til kontoret. Det er dette dokument, du skal bruge som dokumentation og til arkivet.

Category: Tips og viden

Nej. Kontakt dine lokale forsyningsselskaber.

Category: Tips og viden

Ja! Du kan supernemt tilmelde din lejer til elforsyning direkte i DomuSpect-appen. Vi har lavet en aftale med SEF så du hurtigt og bekvemt kan lave tilmeldingen i samme arbejdsproces som flyttesynet. Som udlejer hæfter du nemlig selv for elregningen, hvis ikke lejer indgår en aftale om levering af el til lejemålet.

Når du i DomuSpect under fanebladet Information har udfyldt de felter, der er markeret med stjerne og du har fået lejers underskrift, så trykker du i bunden på Gennemse og afsend tilmelding til elforsyning og du har nu en fuldmagt til at tilmelde din lejer til elforsyning. I topmenuen trykker du på Send til elforsyning i øverste højre hjørne og nu er tilmeldingen afsendt! Hverken du eller lejer skal foretage jer yderligere.

Fuldmagten kan deles med lejer via de øvrige funktioner i topmenuen.

Se mere om hvordan du tilmelder din lejer til elforsyning her

Category: Tips og viden

Nej. Men vi har lavet en samarbejdsaftale med Proper. Tjek dem ud på helloproper.com

Category: Tips og viden

Nej. En decideret mangelliste er det endnu ikke muligt at oprette, men det ligger i vores roadmap og kommer forventeligt som en mulighed i en kommende opdatering.

Indtil da giver en kopi af flyttesynsrapporten, et godt overblik til håndværkeren.

Category: Tips og viden

Nej. Ifølge lejeloven skal du færdiggøre sagen på selve flyttesynet, og du må ikke efterfølgende redigere i flyttesynsrapporten.

Category: Tips og viden

Nej. DomuSpect – det digitale flyttesyn findes udelukkende til IOS og Android.

Category: Tips og viden

Ja. Du kan oprette og forberede en sag hjemme på kontoret så du har færre indtastninger til selve flyttesynet. Du skal som udgangspunkt være opmærksom på, at du skal fortsætte synet på samme enhed.

Har du brug for at arbejde på tværs af flere enheder, skal du vælge vores EXCLUSIVE-abonnement, hvor du kan synkronisere alle data og fotos i et flyttesyn ved at trykke på skyen i topmenuen på oversigten. På den måde kan du oprette et flyttesyn på én enhed og fortsætte på en anden. Du skal naturligvis logge ind med samme bruger på begge enheder.

Category: Tips og viden

Ja. Når du har oprettet din første brugerprofil, skal du logge ud. Herefter skal du oprette en ny bruger på f.eks. en ny mail. Indtast den nye brugers emailadresse, vælg et kodeord og log ind.

Send login info til den nye brugere/medarbejder så de kan logge ind. Den nye bruger for automatisk 2 nye gratis sager at starte med.

Hvis du kontakter os kan vi fordele de sager du køber mellem dine brugerprofiler/medarbejdere. Husk at kontakte os vedr. dette inden du køber sagerne.

Category: Tips og viden

Det kan du helt selv bestemme. Når du logger ind i appen kan du bruge email, Facebook eller Gmail. Vælger du at bruge email skal du indtaste et kodeord. Husk at gemme dit kodeord sikkert.

Glemmer du dit kodeord kan det nulstilles, næste gang du skal logge ind.

Category: Tips og viden

Der er forskel på at lave en indflytningsrapport og en fraflytningsrapport. Det synes vi, du skal have mulighed for at teste af i ro og mag.

I fraflytningsrapporten er der f.eks flere muligheder for, hvordan udbedringen skal foretages, f.eks “Males for lejers regning”, “Udskiftes for lejers regning” og flere andre valgmuligheder som ikke er relevante i en indflytningsrapport.

Category: Tips og viden

Ja. DomuSpect – det digitale flyttesyn, er den eneste digitale løsning på det danske marked som tilbyder flyttesynsrapporter på engelsk.

Når du laver selve flyttesynet i DomuSpect foregår det på dansk. Når flyttesynet er gennemført og du trykker på PDF-ikonet, så kommer du til et skærmbillede, hvor du kan trykke på den lille globus i topmenuen og vælge engelsk. Vupti – så får du en komplet engelsk version af flyttesynsrapporten inkl. fotos.

Bemærk dog at den ikke oversætter dine egne noter, så hvis du står med en engelsktalende lejer, skal du selv huske at skrive evt. noter på engelsk.

Category: Tips og viden

Har du mange gamle flyttesynssager liggende på din bruger, kan du opleve at DomuSpect bliver tungere at arbejde med.

Vi opfordrer derfor til, at du sletter gamle sager løbende. Du skal inden da naturligvis sørge for, at du har sendt en kopi af de endelige flyttesynsrapporter og tilhørende fotos til dig selv og arkiveret dem et sikkert sted og også taget backup, så du altid kan finde din dokumentation frem, hvis du skal bruge den. Vi lagrer som udgangspunkt ikke dine flyttesyn her hos DomuSpect. Dine flyttesyn gemmes udelukkende på din enhed.

Husk også du kan gemme fotos i høj kvalitet i dit foto stream / kamerarulle – gemte fotos skal også løbende slettes, ellers vil din enhed hurtigt blive fyldt op. Husk at overføre fotos til et sikkert lagermedie, og igen: husk backup!

Har du tegnet et EXCLUSIVE-abonnement lagrer vi, de flyttesyn og fotos du har synkroniseret med skyen.

Category: Tips og viden

Det er muligt at gemme højtopløselige fotos i din kamerarulle på din enhed.
Hvis du tænder for denne funktion under virksomhedsoplysninger i DomuSpect, så skal du huske at:

  • Overføre fotos fra din enhed til et sikkert lagermedie som en ssd harddisk – og husk backup ! 😉
  • Slette fotos fra din kamerarulle løbende, så din enhed ikke pludselig løber tør for hukommelse
  • Være opmærksom på, at jo flere fotos, du har i din pdf rapport, jo større og tungere bliver din pdf at sende. Har du rigtig mange fotos i rapporten KAN du i sjældne tilfælde risikere at løbe ind i problemer med at sende dem via dit mail program, der har en grænse for, hvor meget en vedhæftet fil må fylde.
Category: Tips og viden

Load More

Leopardvej 2, 7700 Thisted – Danmark

Brendstrupvej 61, 8200 Aarhus N – Danmark

Mail: info@iospect.dk – Tlf: +45 4290 9008

Ring til os mellem 08:00 – 16:00 på hverdage eller fang os på chatten her på siden – vi er ofte online uden for normal åbningstid og kan som regel træffes på chatten både aften og weekend.

Det er ikke pjat når vi siger at vi giver Danmarks bedste support på digitale flyttesyn.

Check vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) – måske kan du finde et svar her: Support FAQ

Handelsbetingelser
Persondatapolitik